DE SENASTE DAGARNA

Tagit x antal semesterselifes//Myst och busat med kusin Julia

Njutit av havet och solen//Sett på och vart en del av att 170 liter bensin körts upp

Vart väldigt väldigt glad//Njutit av flertal solnedgångar

MIDDAG VID HAVET

Återigen en kväll med bryggmys. Blandade ihop en otroligt god sallad med hjälp av farfar och Millan som vi sedan tog med oss ner till havet och åt allihopa tillsammans. Förutom en lyckad middag var skoteråkande en aktivitet som ständigt var igång och själv tog jag ett varv runt ön i solnedgången, helt magiskt! Lugnt vatten och full gas, precis som det ska vara! Nu sitter vi och myser och äter en massa godsaker, älska sommar.

MORGONMYS

Uppe med tuppen! Finns knappast någonting bättre än detta, andas in havsbrisen och känna solen mot huden. Perfekt start på dagen!

LIVET E BRA

IGÅR KVÄLL

Innan tävlingen drog igång igår sa pappa att om det blev guld så innebar det ett restaurangbesök för hela familjen  på kvällen, med andra ord blev det dyrt för pappsen, haha. Vi åt på en jättemysig liten restaurang när vi var tillbaka i Västervik och de hade sååå god mat, och snygga servitörer, heh. Riktigt lyckad dag och jag är så tacksam över den tiden jag fick tillsammans med pappa. Trots stt vi körde ungefär 60 mil tur och retur för att stöta 6 stötar tror jag att pappsen var nöjd han med!

GULD GULD GULD

Idag blev det guld mina vänner, och det med nästan en meter ner till tvåan trots att mitt resultat var ett utav det sämsta jag presterar i år.. Lite tråkigt också att mina längsta stötar var ogiltiga, men så går det ibland! Å andra sidan var inte förutsättningarna de bästa i 30 gradig värme och strålande sol och inget större motstånd. Men sådant är lika för alla. Det jag tar med mig från denna tävling bortsett från guldmedaljen är en riktigt skön känsla i kroppen och stora förhoppningar inför SM!

SAN FRANCISCO

Ni vet hur jag har sagt att jag alltid måste ha något att se fram emot för att hålla humöret uppe? Det kan vara både små och stora saker, och i detta fall är det definitvt något stort, nämligen en resa! Den 22 oktober åker jag till San Francisco tillsammans med min pappa och syster för att stanna där i två hela veckor. Känns helt otroligt! USA är ett land jag besökt ganska många gånger och ett land jag älskar så detta ska bli magiskt. Faktum är att jag faktiskt vart i San Francisco, men då var jag inte många månader, haha. Längtar så mycket och har så mycket planer på allt som ska göras, besökas, shoppas, ätas och så vidare. Dessutom ska jag få träffa världens bästa Solomon efter nästan två år. 88 dagar kvar och jag kan inte göra annat än att spricka av längtan♥

Förhoppningarna är skyhöga!

PLOCKMAT PÅ BRYGGAN

Aktuellt läge är i soffan på bryggan helnöjd efter en riktig god middag och flertalet kvällsdopp. Plockmat på bryggan må vara det mysigaste och godaste som finns! Hoppamunktävling och en massa skratt senare sitter vi nu och myser och äter massa godsaker. SUMMER at it's finest. Imorgon börjar uppladdningen inför tävlingen, nu kör vi!

TVÅ MYSIGA DYGN

Dessa två mysiga dygn av sol, bad, båtåkande, mormors mat och kusinbus börjar lida mot sitt slut för våra besökare! Tur för oss är inte Rätövistelsen slut på ett bra tag. Denna fredag (som säga ska bli årets varmaste dag) ska som vanligt spenderas nere vid bryggan hela dagen med en himla massa mys och sol&bad. Hur underbart låter inte det? Kroppen är nu mera brunbränd och mandis har fått fräknar på näsan.. Älska älska sommar!

Mormors DILLKÖTT är ju det bästa! Det tyckte även kusin Mateo!

SUNSET

M A G I S K T

LÄGESKOLL

Tjingeling! En stooor frukost är just uppäten och vi är alldeles straxt redo för att ge oss ut med båten på nya äventyr. Skämt åsido, denna dag ska spenderas på en liten ö! Ha en riktigt bra dag, pussar!

EN BÄTTRE TISDAGSKVÄLL

Hej mina vänner! ar ni det bra där ute i sommavärmen? Här på Rätö är det näst intill olidiligt varmt men vad gör väl det, det innebär ju bara mer dopp i plurret! Hur som helst är vi hemkomna från en mycket mysig kväll nere på bryggan. Kvällen börjades tillsammans med lillasyster i träningskläder innan vi (svettiga som grisar) var redo att gå ner till bryggan för att äta middag där. Dessutom vart det en massa bus i vattnet och mys i solnedgången. Sådant gillas sååååå så mycket.

Nu är det mer än sussedags för mig då det vankas tidig uppstigning imorgon. Mormor, Bäsa, Moster med man och lille kusin Mateo kommer hit i ett par dagar. Vi möter upp dem i Västervik för storhandling och sedan tar vi ut dem till vår fina ö.

EN FÖRMIDDAG PÅ STRANDEN

Solen bränner, vinden fläktar, sand mellan tårna och en massa dopp. Sämre kunde man ha det..

HÄSSLEHOLM I HELGEN

Jag kände att jag behövde tävla en tävling innan SM för att få en liten formcheck och ett formbesked inför just SM. Där med bär det av till Hässleholm och HAIS-spelen på söndag för att stöta lite kula. Har höga förhoppningar inför den tävlingen och känner att ett nytt pers skulle sitta såå fint. Att jag dessutom får lite kvalitetstid tillsammans med min pappa i form av en road trip på ett par timmar ner dit och hem igen ser jag bara som ett plus!

SOMMAR ÄGER

Perfekt dag. Tåg båten ut till en annan ö då det blåste liiiite för mycket vid vår brygga. Hamnade på dagsholmarna där det var vindstilla och solen brände på som tusan. Mycket tid spenderades i nya favoritmunken omkringflytandes, underbart. Återigen en dag med sol, bad, god mat och även ett glasstopp i Stock. Välbehövligt efter en dag som denna. Sååå slut i hela kroppen både efter gårdagens träningspass som gav en brutal träningsvärk i hela kroppen men också efter en hel dag i solen. Nu väntar ett lättare träningspass och sedan ett välförtjänt soffhäng. Sommar äger.

KROPPEN ÄR HELT DÖD

Hej på er, hoppas ni har riktigt bra sommardagar för det kan jag garantera er att jag har. Gårdagen spenderades som vanligt nere på bryggan i solen, med musik i öronen och en hel del bad. Så otroligt mysigt. Kvällen bjöd där emot på något alldeles speciellt.. 1 km jogging, 30 stötar, 30 armhävningar, 30 magrepetitioner, 30 ryggrepetitioner, samt massa benövningar.. Men det var inte slut där... Det följdes av 1,5 kilometers simning vilket var bland det jobbigaste men samtidigt skönaste jag gjort. Idag är kroppen helt död och varenda led värker, men det gör mig bara glad. Som plåster på såren ska denna soliga måndag spenderas ute på vår favorit ö, paradiset tillsammans med kusiner och familjen. Nu ska jag carpe diema, hörs vänner. Puss

SOMMARMAT

Mat nere vid havet i alla dess former. Frukost, lunch, middag och frukter i ton. Det absolut bästa som finns. Frukost blev blåbärskesella med jordgubbar och sedan åt jag en så otroligt god lunch bestående av Serranoskinka, jordgubbar, melon och sallad. Så så så gott. En helt perfekt dag.

BORTBJUDNA

Hann installera oss lite och packa upp allt samt ta en dusch innan det var dags att ta oss tvärs över ön för att äta middag hos några kompisar. Åt för första gången beer can chicken och oj så otroligt gott det var! Riktigt bra början på semestern, och bättre blir det eftersom att två timmars friidrott nu väntar i tv-soffan. Perfekt!

VI ÄR PÅ RULL

Åh så skönt detta ska bli!

BRA KVÄLL MED BÄTTRE VÄN

Ni vet den där vännen man kan vara ett helt år utan men när man väl ses igen är allt precis som vanligt och absolut inget har förändrats mellan er? Det är Matilda det. Och det är så otroligt skönt att det kan få vara så när man går från att träffas varje dag till att bara träffas några ynka gånger om året.. Middag, mys framför Criminal Minds, en cykeltur hysteriskt skrattande genom halva Linköping är ungefär vad vi hittat på. Så så så bra kväll med en ännu bättre tjej.

Nu ligger jag i sängen med ett leende på läpparna med musik i öronen. Varför jag ler vet jag inte riktigt. Kanske för den allmänt braiga kvällen, eller för att cirka alla de tunga stenar jag haft i hjärtat den senaste veckan har fallit. Problem är lösta och missförstånd är uppklarade. Dessutom åker jag ju till Rätö imorgon, och mycket bättre än så blir det inte. Nu börjar semestern på riktigt. Hav, sol, mys, bad, stenhård träning och kvalitetstid med mina favoritmänniskor. Det kallar jag kärlek.

DET BÄSTA JAG VET

FAVORIT I REPRIS

Efter ett par timmar livesänd friidrott direkt från Karlstad kryper jag ner i sängen för att spendera ytterligare en kväll framför några avsnitt av favoritserien. Imorgon har jag torsdag framför mig vilket då innebär att packa, städa, träna och träffa Matilda. En bättre torsdag!

MYS I SÖDERKÖPING

Nu sitter vi mätta och belåtna i bilen efter en dag i Söderköping. Lunkade runt lite i staden, köade en timme i strålande sol för att få avnjuta Sveriges godaste glass, strosade längst kanalen och dessutom hann vi med lite shopping. Supermysig dag med familjen då vi verkligen hade vädret på vår sida!

Jag står lite i valet och kvalet när det kommer till kvällens planer. Antingen spenderas kvällen i soffan framför friidrott på TVn eller så blir det häng med vänner.. Bara två kvällar kvar innan det bär av mot Rätö, som jag längtar!

MOT SÖDERKÖPING

Nu väntar glass i stora lass, underbart!

CRIMINAL MINDS + FRUKT

Mååånga avsnitt Criminal Minds, lite frukt och min säng får förgylla denna kväll. Så mysigt med lite egentid och bara kunna slänga sig i sängen utan att behöva lyfta på rumpan, sådant behövs onekligen ibland. Imorgon har familjen Malmehed storartade planer, och vad som händer då får ni se imorgon. Gooodnight ♥️

HAPPYHAPPY

SISTER TAG

För er som inte visste om det så har min lillasyster Emilia en youtubekanal där hon lägger upp lite videos. Idag hade jag äran att få vara med i en sister tag där vi svarar på lite frågor om varandra. Skulle ni tycka att det var kul med mer videos i bloggen? Ta detta med en nypa salt, att bete oss normalt är väl inte alltid vad vi två är bäst på. Speciellt inte tillsammans ;-)

DAGENS TRÄNING

MINIGOLFAR

En runda minigolf senare stod jag som segrare med hela fyra poängs marginal! Det firades med glass, en Cola delad med bästisarna och nu väntar filmkväll. Mycket bra måndagkväll! Ha en bra kväll!

IT'S TIME FOR THE BEST THING THERE IS

MYSIGT DYGN MED SAKNAD VÄN

Hej på er! Är just hemkommen från Sanja efter ett riktigt bra dygn. Mycket catch-up, god mat, film och mycket annat. Svårt att ha tråkigt med den tjejen! Idag väntar en sväng till Ikano för lite välbehövlig shopping och efter det träning med Agnes och Max. Riktigt bra söndag med andra ord! Hoppas ni har det bra, puss!

MISS THIS

BAR B Q

Vart upphämtade på stationen och åkte mot mormor direkt för lite grillmys. Kvällssol, kusinmys, grillande, kubbspelande och en himla massa jordgubbar fick förgylla kvällen. Som vanligt avslutades den med att massa gamla minnen kom på tal och fick tack vara det en hel del skratt. Så mysig kväll med fina familjen! Nu ligger jag nerkrupen i sängen, lite skönt att vara tillbaka i den, annars saknar jag Rätö redan. Hur som helst så ska jag se till att ta vara på dagarna hemma för sedan säger det swish och sommarlovet är slut. Imorgon ska jag träffa Sanja! Som jag saknat den tjejen! Sov gott, pussar!

SNART HEMMA

MYS I MUNKEN

EN KVÄLL I VÄSTERVIK

Denna kväll har spenderats inne i Västervik vilket var supermysigt. Middag vid hamnen, strosa omkring längs hamnen,ätit glass och lyssnat på all musik som spelades på visfestivalen är vad vi gjort. Mycket folk och mycket båtar! Så härligt att ta båten och bara guppa omkring bland vågorna. Sådana ögonblick är så otroligt fina. Imorgon väntar hemfärd vilket jag inge alls ser fram emot, men don't worry, jag är snart tillbaka!